Válasszon nyelvet!

MagyarDeutsch
Földrajz OKTV 2012
2012. november 08. csütörtök, 09:58

Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny 2012/2013 

Földrajz - 1. forduló
 
2012. november 6. kedd 14:00-18:00
 
Résztvevő tanulók:
Erdei katalin 12.B
Gotthard Anna 12.B
Gyenge Viktória 13.A
Nagy Simon 13.B
Szlovák Gergely 13.B

 

 
Történelem OKTV 2012
2012. november 08. csütörtök, 09:53

Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny 2012/2013 

Történelem  - 1. forduló
 
2012. november 5. hétfő 14:00-17:00
 
Résztvevő tanulók:
Borbély Alexandra 13.A
Nagy Simon 12.B
Oelberg Laura Zsófia 13.B
Skultéti Tünde 13.B
Tepliczky Csilla 12.B
Ürögi Réka 12.B

 

 
Matematika OKTV 2012
2012. október 15. hétfő, 08:54
Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny 2012/2013 
Matematika II. kategória - 1. forduló
 
2012. október 11. csütörtök 14:00-19:00
 
Résztvevő tanulók:
Bagira Péter 13.B
Csapp Orsolya 13.B
Heil András 13.B
Krázsik Dóra 13.B
Madarász Róland 13.A
Penczi Anna 13.B
Walter Vivien Krisztina 13.B

 

 
Országos középiskolai tanulmányi verseny 2011/2012
2012. szeptember 03. hétfő, 16:05
Tantárgy Helyezés Tanuló Felkészítő tanár
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 8 Bokodi Ferenc Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 18 Gyenge Viktória Szép Tímea
Német nyelv II 14 Gyenge Péter Güntherné Strahl Anna

 

 
Országos középiskolai tanulmányi verseny 2010/2011
2012. szeptember 03. hétfő, 15:58
Tantárgy Helyezés Tanuló Felkészítő tanár
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 4 Jankowski Rita Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 12 Komáromi Anna Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 18 Lukács Tamás Bodonyi Attila
Német nyelv II 25 Gyenge Péter John Orsolya

 

 
Magyar irodalom OKTV eredményei (2007-2010)
2012. szeptember 03. hétfő, 15:55


Szabó Edit a 2007 /2008-as magyar irodalom OKTV 10. helyezettje a 2. fordulóban Jókai Mór regényeivel foglakozott. Megkérdeztük, hogy miért éppen a 19. századi regényírót választotta, illetve, mi motiválta a versenyzésben:

 
"Elsősorban az motivált, hogy az érettségi előtti évben még egyszer részletesen átvegyem az előző évek irodalomanyagát. Természetesen a kihívás is motiváló erő volt, kíváncsi voltam, hogy meddig juthatok el. A verseny előtt csupán néhány Jókai művet ismertem, főleg a Várkonyi Zoltán-féle filmeket. Ez a világ nagyon tetszett, de nem mélyedtem bele igazán. A kőszívű ember fiai című regényt olvastam, nagyon tetszett, de úgy éreztem, hogy jogosan mondják Jókaira, hogy vontatott és helyenként akár unalmas. A felkészülés alatt nemcsak az írót, hanem az embert is megismertem. Megértettem, hogy az előbb említett "vontatott" és "unalmas" részeknek mi a funkciója, miért vannak a regényekben. Jókai jobbá, szebbé, könnyebbé akarta tenni a világot. Minden fellelhető szakirodalmat elolvastunk a 2. fordulóra. Volt, ami nagyon "száraz" volt, de kifejezetten tetszett Nyilassy Balázs és Szerb Antal írása. Ezek alapján sikerült egy saját, önálló képet és véleményt is kialakítanom Jókairól.
 
A kézirattárban tett látogatás nagy élmény volt. Nagyon érdekes volt látni Jókai kézírását, olvasni olyan leveleket, amik nem kerültek még a nyilávnosság elé. Ezek a levelek közelebb hozták Jókait. A döntőben nem volt váratlan helyzet. A beszélgetés során feltett kérdések egyrészt a saját véleményemre irányultak, másrészt Jókai világára, korára. Ezekre pedig maximálisan felkészültünk.
 
10. helyezést értem el, ezzel megkaptam a maximális 80 pluszpontot. A 2007-2008-as tanév volt az utolsó, amikor az OKTV helyezésért 100%-os, emelt szintű érettségi járt. Lényegesen könnyebb volt az utolsó évet úgy végezni, hogy egy tantárggyal kevesebb van, amiből érettségizni kell. A német és a magyar érettségit számítva pedig a maximálisan elérhető: 480 pontom lett. Ezt a pontszámot az OKTV nélkül nem értem volna el, így mondhatom, hogy a továbbtanulásom abszolút az OKTV eredményemnek köszönhető."
 
Viszlai Ágnes a 2008/2009 évi magyar irodalom OKTV tavaszi döntőjén a 6. helyezést érte el. A tíz legjobb egyikeként a következőkben személyes és tárgyi tapasztalatait osztotta meg velünk:
 
"Az 1. fordulóban a magyar- és világirodalmat érintő kérdések és feladatok szerepelnek. Itt igen széles körből kerültek ki kérdések, amire igazán megfelelő módon nem is lehet felkészülni. A második és harmadik forduló anyagában tekintve sokkal sűrítettebb volt, így itt jobban el lehetett merülni egyes részletekben, amiben a legnagyobb segítséget Sebők tanárnő munkája jelentett. A 2. fordulóra rengeteg szakirodalmat átolvastunk, de mindenképpen megérte, hiszen ezek adták azt a pluszt, ami véleményem szerint eldöntötte a verseny állását. Leginkább hasznosnak Sipos Lajos munkáját tartom. A vele készített interjú is segített abban, hogy magát Babitsot közelebb érezhessük magunkhoz.
 
A gimnáziumi tananyag korántsem mélyül el Babits Mihály munkásságában, legalábbis ezt tapasztaltam a felkészülés során. Olyan sokoldalú személyiségről beszélünk, akit nem lehet csupán néhány órában összefoglalni. Természetesen sokat változott a Babitsról alkotott képem a készülés során. Babits megpróbálta minden tudását, érzését, tapasztalatát belesűríteni ebbe az öt regényébe, erről tanúskodnak az életrajzi motívumok is. Nagyon örülök, hogy eljuthattam az Országos Széchényi Könyvtár Kézirattárába, nem hiszem, hogy sok gimnazista mondhatja el ezt magáról. Mindenképpen hasznos tapasztalat volt abból a szempontból, hogy nemcsak Babits magánéletébe kaptunk bepillantást, hanem a saját magunk hozzáérhettünk azokhoz a levelekhez, amiket 60-70 évvel korábban ő fogott a kezébe. Szerintem ez fantasztikus élmény!
 
Az OKTV-n való részvétel hozzásegített a sikeres emelt szintű érettségihez és a továbbtanulásomhoz. A sokrétű többletinformáció főleg az írásbeli résznél vált a hasznomra. Az idei írásbeli első részének kérdései főleg Babitsra vonatkoztak, így nagy könnyebbséget jelentett a sok információ, ami az OKTV-készülés során elhangzott."
 
Fekete Mariann a 2009 /2010-es OKTV 17. helyezettje Tamási Áron színjátékait választotta:
 
"A versenyen való részvételt hosszas felkészülés előzte meg, melynek során számos érdekes, új információval gazdagodtam és nagy lelkesedéssel, izgalommal készültem a megmérettetésre. Úgy gondolom, hogy a feladatok nem voltak egyszerűek, akadtak közöttük olyanok, melyek megoldása komoly fejtörést okozott. A sok gyakorlás azonban meghozta a várva várt eredményt, hisz a második fordulóba jutottam.
 
Tamási egy csodás erdélyi író, már első színjátékának olvasása során biztos voltam abban, hogy ez a számomra legmegfelelőbb és a hozzám legközelebb álló téma. Tamási tökéletes műveket alkotott nemcsak az epika, hanem a dráma műnemében is. Nagyon élvezetes, szórakoztató, székely népi humorral fűszerezett alkotásait olvasva betekintést nyerhetünk a székely világba, Tamási életébe. Izgatottan készültem a 2. fordulóra, mely véleményem szerint a verseny legnehezebb része, mivel a választott témával kapcsolatos teszt kitöltése mellett esszét is kellett írni.
 
Nagy örömmel töltött el, hogy a harmadik fordulóba is bejutottam, és végül a 17. helyen végeztem. Sokat köszönhetek az irodalomtanárnőmnek, Dr. Sebők Melindának, aki felkészített a versenyre. Elégedett vagyok az eredményemmel és örülök, hogy lehetőségem nyílt az OKTV-n való részvételre, melynek segítségével rengeteg tapasztalattal és új élménnyel gazdagodtam."
 
Weinber Vivien a 2009/2010-es magyar irodalom OKTV 24. helyezettje szintén Tamási drámáiban mélyedt el:
 
"Az irodalom OKTV első fordulója volt a legnehezebb. Ebben a részben egyszerre kellett emlékezni a négy év tananyagára: nevekre, évszámokra, helyszínekre, művekre. Mikor erre a fordulóra készültem, igyekeztem a legapróbb részleteket is megjegyezni. Úgy gondolom, a tökéletes felkészülés szinte lehetetlen, azonban rendkívül sok tudással gazdagodtam, amit később is kamatoztathatok.
 
A második forduló volt a legélvezetesebb rész: itt egy konkrét, szabadon választott témakörre kellett koncentrálni, és nem kellett átlátni az egész világirodalmat. Az én témám Tamási Áron színművei voltak, melyek sajátos világát ismerhettem meg pár hónap felkészülés után. Nem csupán azért volt hasznos ez a forduló, mert Tamási kevésbé ismert műveivel foglalkozhattam, hanem azért is, mert a versenyen vizsgarutint szereztem, illetve jó felkészülés volt a magyar írásbeli érettségire is.
 
A verseny leghasznosabb fordulójának a harmadik részt tartom. Megtanultam határozottan beszélni és igényesen fogalmazni szóban is, így az érettségi szóbeli része sem jelenthetett problémát magyarból. Sokat köszönhetek ennek a versenynek, és bár gyakran lehetetlennek tűnt a felkészülés, nem bántam meg, hogy részt vettem rajta."
 
 
 
 
Balogh Ágnes a 2008/2009-es magyar irodaom OKTV 10. helyezettje szintén Babits sokszínű regényvilágában mélyedt el. Így összegezte a versennyel kapcsolatos élményeit:
 
"Elsősorban magamnak szerettem volna bizonyítani. Mindig is szerettem versenyezni és már gyerekkorom óta szerettem a verseket és könyveket, így lett az irodalom a kedvenc tantárgyam. Ezért döntöttem úgy, hogy elindulok. A megszerezhető pluszpontok is motiváltak. Az első fordulóra minden nevet, fogalmat, évszámot 1945-ig észben tartani nehezebbnek bizonyult, mint gondoltam. A versek memorizálása sem volt könnyű. Szeretem a verseket, de nagyon nehéz eldönteni, hogy egy adott idézet melyik költő melyik verséből van. Az előző évi tesztek megoldása nagy segítségemre volt.
 
A 2. fordulóra rengeteg szakirodalmat kaptam, amiket szintén el kellett olvasnom, és a legfontosabb gondolatokat kiemelni és beleágyazni az esszémbe. Talán ez volt a legnehezebb! Úgy érzem, hogy ennyit még semmi másra nem tanultam! A végén már nagyon nehezen ment. Fáradt voltam és a tanulmányaimat sem akartam elhanyagolni. Ugyanakkor a versenyben is a maximumot szerettem volna nyújtani. Nehéz volt és sok tanulással járt, de úgy érzem sikerült. A verseny előtt Babits Mihály egyik regényét sem olvastam, így a téma teljesen ismeretlen volt számomra. Babits nem tartozott a kedvenc költőim közé. Tudtam, hogy vannak regényei, de sosem volt rá alkalmam, hogy el is olvassam őket. A regényeit olvasva teljesen más ember képe tárult a szemem elé. Most már más érzésekkel olvasom a verseit is. Szeretem a kicsit misztikus regényeket, és A gólyakalifa ennek tökéletesen megfelel. Megtalálható benne a skizofrénia és álomelmélet. Ez a két téma már régen érdekelt. Így számomra ez egy tökéletes könyv volt.
 
Dr. Sipos Lajos Babits-kutató professzorral készített interjú előtt nagyon izgultam, de nagyon közvetlen volt, és ez sokat segített. Megtudtam, hogy Babits minden regényében különböző nyelveket használt. A beszélgetés hasznosnak bizonyult, hiszen a harmadik forduló során megemlíthettem az akkor hallott információt.
 
Az OKTV számomra egy nagy próbatétel volt, amin úgy érzem, helytálltam. Büszkeség tölt el, hogy az országban a tizedik helyezést értem el. Sok szakirodalmat használtam fel az esszémhez. Neves irodalomtörténészek szavait idéztem, mint például: Sipos Lajos, Bodnár György, Rónay György, Tverdota György. A tizedik hellyel megszereztem az összes pluszpontot, így nem kell emelt szinten érettségiznem, ami hatalmas segítség. Az érettségin is hasznomra válhat az a tudás, amit a verseny alatt megszereztem."
 
Országos középiskolai tanulmányi verseny 2009/2010
2012. szeptember 03. hétfő, 15:53
Tantárgy Helyezés Tanuló Felkészítő tanár
Magyar irodalom 17 Fekete Mariann Dr. Sebők Melinda
Magyar irodalom 10 Weinber Vivien Dr. Sebők Melinda

 

 
Országos középiskolai tanulmányi verseny 2008/2009
2012. szeptember 03. hétfő, 15:41
Tantárgy Helyezés Tanuló Felkészítő tanár
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 10 Jankowski Dóra Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 25 Dobóczi Kitti Szép Tímea
Német nyelv II 17 Bihary Adrienn Zita Szép Tímea
Magyar irodalom 6 Viszlai Ágnes Dr. Sebők Melinda
Magyar irodalom 10 Balogh Ágnes Dr. Sebők Melinda

 

 
Országos középiskolai tanulmányi verseny 2007/2008
2012. szeptember 03. hétfő, 13:22
Tantárgy Helyezés Tanuló Felkészítő tanár
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 1 Gosztolya Péter Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 3 Radóczy Károly Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 6 Daru Nikolett Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 10 Bihary Adrienn Zita Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 11 Paulheim Lilla Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 12 Mák Orsolya Klára Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 14 Lovász Líviusz Bertold Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 17 Viszlai Ágnes Szép Tímea
Német nemzetiségi nyelv és irodalom 18 Ecsédi Eperke Dóra Szép Tímea
Magyar irodalom 10 Szabó Edit Sebők Melinda

 

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 

 
<< Első < Előző 1 2 Következő > Utolsó >>

2. oldal / 2
    
Ma 2018. szeptember 19., szerda Vilhelmina napja van. Holnap Friderika napja lesz.

A tanév végéig már csak...

Courtesy of Go Mylo Countdown

felvi

ONLINE

Oldalainkat 392 vendég böngészi